Paleolivet: Paleo spaghetti carbonara

mandag den 16. oktober 2017

Paleo spaghetti carbonara


Man kan jo godt få lyst til Spaghetti carbonara ikk? Altså, når nu køleskabet alligevel er fyldt med squash. Jeg har brugt grønne squash, men det kunne også være butternut squash eller pastinakker. Så skal de bare have lidt længere i sovsen for at blive møre.

Denne pasta / spaghetti Carbonara er mælkefri og lowcarb. Og så får du rent faktisk grøntsager med, i modsætning til den ægte version.

Paleo spaghetti carbonara

4 squash
200 g øko bacon (mindst, har du mere er det fint)
2 løg, gerne rødløg
3 fed hvidløg

Æggemasse:
3/4 dåse kokosmælk
1 spsk kokosolie
evt 1 spsk kokoscreme
3/4 dl gærflager (ost kan bruges, hvis det indgår i din kost)
4 æg
2 tsk salt eller mere
Lidt revet muskatnød
peber

Evt. persilledrys

Skær bacon i tern og steg sprødt på en stor pande.
Skræl squash og lav til pastastrimler. Jeg bruger min elskede spiralizer (som jeg har anmeldt her). Men du kan også gøre det med et juliennejern eller en kartoffelskræller, hvis du er lidt tålmodig.

Bland æggemassen
Pil og hak løg i tern.
Når baconen er klar, tages den af panden. Løg og presset hvidløg steges mørt i baconfedtet.

Hæld æggemassen op i panden til løgene og kog et par minutter. Når det begynder at blive tykkere hælder du dine squash-spaghetti strimler i. Herefter skal det simrer ca 10 min, for at blive tykt og cremet. Smag til - der må ikke mangle salt!

Hæld de stegte bacon over retten og drys evt med hakket persille.
Velbekomme

Hulehilsen Malene



PS. Glem ikke at tjekke min side med gratis sager. Find den HER

*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar