Paleolivet: Frikadeller med rødbedesalat & tahindressing

fredag den 23. marts 2012

Frikadeller med rødbedesalat & tahindressing

I dag fik vi frikadeller med blomkålsris og rødbedesalat og den var rigtig god. Altså salaten. Og måltidet i det hele taget.

Frikadeller

Frikadellerne laver Klaus over den sædvanlige skabelon (kød, løg, hvidløg, æg, krydderier, lidt revet gulerod, evt loppefrøskaller osv) så dem er der ikke meget at skrive om, men de blev gode. Rigtig gode.
Mangler du en opskrift på Paleofrikadeller, så finde den her: Paleo frikadeller


Min favorit var nu rødbedesalaten.


Rødbedesalat med tahindressing


Her er opskriften - den er nem, hvis du gider at vaske foodprocessoren op bagefter (jeg skulle alligevel bruge den til blomkålsris - de blev så bare lidt lyserøde):

6 mellemstore rødbeder skrælles og rives (jeg brugte den fine river i foodprocessor)
6 sorte vindruer skæres i tynde skiver (kan udelades)
En håndfuld græskarkerner (ca ½ dl hvis du gerne vil måle)
1 gavmildt drys purløg eller forårsløgtop eller fintsnittet porretop

Dressing:
Olivenolie
En god smagfuld eddike (jeg brugte igen æble-valnødde eddiken)
Tahin i ca samme mængde, som du har brug olie
½ tsk honning
S&P

Bland grønsager
Rør dressing.
Vend sammen. Pynt evt med ekstra purløg og græskarkerne


Jeg glemte at tage foto, så jeg har snydt og lånt et her http://rawfood-livsstil.blogspot.com/2010/09/raw-komsammen.html#!/2010/09/raw-komsammen.html, hvor du i øvrigt også finder en opskrift på rødbedesalat, der ser spændende ud!

Nå, det var endnu en improviseret opskrift. Jeg har ellers besluttet, at nu skal jeg ha lidt mere gang i de Paleo kogebøger jeg har købt. De ligger jo der og ser så indbydende ud.
Har du set mine anmeldelser af Paleokogebøger. Du finder dem alle sammen her:
Anmeldelser af Paleo kogebøger

Kig forbi igen snart! Eller følg med via bloglovin!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar