Paleolivet: Luksus rødbederåkost. Brug den for en sjovere hverdag

mandag den 22. februar 2016

Luksus rødbederåkost. Brug den for en sjovere hverdag




Nam nam. Denne her råkost har jeg glædet mig til at dele med jer. Den er virkelig lækker.
Når bare råkost smager som denne, er det ingen problem at få spist rå grøntsager nok.
Dagens sundhedsboost!


Luksus rødbede råkost


4 store rødbeder
2 gulerødder (eller flere rødbeder)
1 æble
1 dl græskarkerner 

Dressing af
0,75 dl olivenolie
0,75 dl tahin
3 spsk god eddike fx valnød eller æblecider
1/4 tsk salt
1 spsk honning 

Vask, skræl og riv rødbederne og gulerødderne.

Rør dressingen sammen og bland den med de revne rodfrugter.
Vask æbler og skær det i små tern. Vend æblerne og græskarkernerne i salaten. Gem evt lidt til pynt.

Tips
-Du kan lave salaten kun på rødbeder eller vælg en anden rodfrugt end gulerod
-Der er meget dressing, det gør salaten meget lækker og cremet, men du kan bruge mindre hvis du foretrækker
-Æblet kan erstattet af pære eller blomme.
-Nødder eller endnu bedre, ristede nødder er også rigtig lækre i salaten i stedet for græskarkerner.

Velbekomme
Hulehilsen Malene

PS. Jeg ønsker mig en ny voksdug. Synes det er mega svært, fordi de hurtigt bliver så "for meget". Lige pt har jeg kig på denne dug som jeg i virkeligheden kan li, pga brædde-looket i bunden og ikke dyrene. Er den hot eller not? Giv din mening i kommentar-feltet, hvis du har en!
..
Affiliatelinks

Ingen kommentarer:

Send en kommentar