Paleolivet: Lige-efter-trænings drik - til dig der styrketræner

mandag den 5. oktober 2015

Lige-efter-trænings drik - til dig der styrketræner


Kan du bruge 4 forslag til drikke du med fordel kan indtage lige efter træning? På det tidspunkt har du tømt din musklers depoter og har brug for hurtige kulhydrater og noget protein. Så har du en heldig dag. For indlægget her er til dig der styrke-træner, måske endda med kettelbells? Skyhøj? Veldrejet? Annasbaldebiks? 21dage til sprød silhuet? Eller noget helt 7.?

De 4 lige-efter-trænings drikke jeg deler i dag, er jeg selv ret begejstret for. De er blevet til efter en del eksperimenteren. Og nu er jeg blevet spurgt til indhold og teknik så mange gange, at jeg tænkte, det var på tide at lave et blogindlæg.

Protein og kulhydrat skal der til.


Jeg bruger Plantforce risprotein til formålet. Det gør jeg, fordi det er noget af det reneste pulver på markedet og total mælkefrit.
Det tager lidt tid at vænne sig til, men de tricks jeg deler med dig nu, gør det altså langt nemmere at nyde sit "lige-efter-træning" måltid /drik.

De bedste tips til at indtage Plantforce

For at din Plantforce protein skal være drikbar med 1-1½ scoop skal du
  1. Bruge mindst ½ liter kold væske
  2. Bruge isterninger.
  3. Bruge alle eller nogle af dine eftertrænings hurtige kulhydrater i drikken. Dvs drikken er tænkt som en "All-in-one" hvor du ikke behøves at spise noget ved siden af.
 Derudover skifter jeg mellem de hurtige kulhydrater for at variere smagen.

Her kommer 4 gode lige-efter-trænings drikke

 

Chokolade-narkomanens favorit


1-1½ måleske ris protein chokoladesmag (kan også laves med neutral eller vanilie)
4-6 dadler ( jo hårdere træning, jo flere dadler)
1 tsk kakao
  3-4 dl koldt vand.
Isterninger
 
Fjern sten fra dadlerne. Hæld det hele i et blender glas og blend grundigt. Tilsæt isterninger (vigtigt) og server.
 
 
TIP! Har du svært ved at få dine dadler blendet ordenligt ud i drikken, kan du fjerne stenene og overhælde dem med lidt kogende vand INDEN træning, så er de nemmere at blende efterfølgende. Vær ekstra gavmild med isterninger, hvis du vælger denne model. Jeg vælger altid de bløde iranske dadler i kasser fra supermarkedet.  
 

2

Hindbær-drøm

 
2 dl rismælk (Dette er hurtige kulhydrater, ca 22 g og ikke paleo)
1 dl frosne hindbær
vand
 
Det hele blandes og blendes grundigt. Du kan evt undlade isterninger pga de frosne hindbær.
 
TIP! Dú kan også vælge 1 dl rismælk og 1 lille moden banan. Eller droppe rismælken og bruge en moden banan og et par dadler.
 
 

3

Koldskål wanna be

 
1 stor og moden banan
saft og skal af 1/4 til 1/2 øko-citron
gerne ekstra vaniliepulver
4 dl vand
isterninger
 
Skyl citronen og riv det yderste af skalle af. Bland med citronsaft, proteionpulver, banan, vanilie og vand og blend. Tilsæt isterninger
 
 

4

Jordbærdrik Grøntsags boost.

 
Denne drik er god, først og fremmest fordi den smager skønt - men også fordi den hjælper med til at få fyldt op på grønt-kontoen, hvis du er lidt langt fra dagens mål ;-)
Ulempen er, at den kræver en juicemaskine (og at juicemaskinen skal gøres rent bagefter)
 
1-1½ måleske risprotein med vaniliesmag eller neutral
4 store gulerødder
1 æble
1 håndfuld frosne øko jordbær
2 dadler (kan undlades)
vand
 
Vask og pres gulerødder og æble til en juice. Bland juicen med proteionpulveret og de frosne jordbær og udstenede dadler og blend grundigt. Spæd til med vand, så din drik fylder ca. 1/2 liter. Tilføj også gerne isterninger.
 
TIP! Du kan sagtens presse et par grønne grøntsager også, hvis du vil have en endnu sundere udgave. Og er du glad for syrligt, kan du tilføje citron.
 
 

BonusTIP!

 
Vil du gerne have flere tips til at optimere og tweeke din kost, så den både smager fantastisk og giver dig god energi, uden at det hele bliver for teknisk eller kompliceret? Så skriv dig op på Paleolivets VIP-liste. Det er gratis OG du modtager en velkomstgave i form af en lille pdf med 7 opskrifter af den hverdagsvenlige slags der er på bordet i en fart.
 
 

 Printe TIP!


Hvis du gerne vil printe dette indlæg, er det nemmeste ud kan gøre:
1) Klik på indlæggets overskrift
2)Find den grønne "print friendly" knap ude i højre side og klik på den


Hulehilsen Malene


Jeg har i dette indlæg anvendt affilate links til at vise dig hvilke produkter jeg selv køber og hvor jeg køber dem (fordi jeg efterhånden har lavet mange prissammenligninger og altid synes jeg ender med den bedste totalpris hos Helseplus)

1 kommentar: