Paleolivet: Helseshopping med rabat

søndag den 13. september 2015

Helseshopping med rabat

Det der med at bestille sine varer på nettet og et par dage efter, få leveret en stor dejlig pakke, det føles næsten som at gå og vente på en lille gave. Og så er det nemt. Og bekvemt.



Fra i dag og til og med torsdag 3/12, er der gratis fragt hos helseplus.  (og så er det min favorit helseshop, fordi de har nogle rigtig fair priser).

Eneste betingelse er, at du skal fyre 200 kr af og det får du nemt gjort, når du ser min liste!
I dag vil jeg nemlig dele  med dig, hvad jeg netop har puttet i indkøbskurven.
Og hvorfor!

 

Min indkøbsliste hos Helseplus:


En stor pakke loppefrøskaller
Loppefrøskaller, også kaldet  Psyllium-frøskaller, er mest kendt under navnet HUSK. Posen jeg linker til indeholder HELT DET SAMME, som der er i HUSK pakket, det er bare billigere. Jeg bruger dem som bindemiddel (i små mængder) til alt muligt. Perfekte i både stenalderkøkkenet og low carb køkkenet. Og så kan du holde maven i form.
KLIK for loppefrøskaller

En bøtte  gærflager til god smag.
Jeg er vild med produktet og synes bestemt det fortjener større udbredelse. Kort fortalt giver det en form for umami-smag a la blid ost til din mad. Jeg anvender gem rigtig gerne i rodfrugtepizza og  broccolirøsti fordi de lige giver det ekstra til smagen.
Vil du vide mere om gærflager, så læs med her: Hvad er gærflager?
KLIK for at se gærflager.


Kokosolie til stegning
Vi bruger rigtig meget kokosolie til at stege i. Det er super sundt og udvikler ikke til usundt fedt (som de fleste olier) ved opvarming. Og så er prisen fin. Faktisk bedre end de små glas du kan købe i supermarkedet. Fordi den indeholder hele 500 g
Klik for at se cocosa kokosolie


Løgmel til dovne dage.
Hvis du har købt min kogebog Overskudsmad til underskudsdage, så ved du, at det er en af de genveje, som kan få det til at gå endnu hurtigere, når det bare skal gå max hurtigt med maden. Løgpulver er også god som smagssætter, hvis du skal stege kød i strimler, til fx fyld i kålwraps eller anden form for ret, hvor kødet skal steges med max smag. Og så er det billigere her end i matas!
Klik her for løgmel

Tørrede dildspidser til nemme dressinger
Perfekt når du hurtig vil bikse en dressing sammen, eller på anden måde ønsker dildsmag i din mad, men har glemt at købe den friske. Jeg rører dem tit i mayodressinger som dem her.
KLIK for tørret dild

Røget paprika er genialt.
Smagen af røg og paprika på en gang, kan bringe helt nye nuancer frem i din mad. Brug den fx sammen med løgpulveret, når du steger kød i strimler eller når du blander din helt egen taco-krydderiblanding.
Du kan også lege med at putte det i fars (så giver det lidt baconsmag) eller drysse på spejlæg.
Klik her for røget paprika

Kardemomme til brøderstatninger.
Når jeg engang i mellem bager brød-agtige ting, kan jeg godt lide at tilsætte kardemomme, det giver virkelig lige det ekstra til brødsmagen. Brug det fx i grøntsagsbrød og pandebrød med gulerødder. Og 17 kr er jo rørende billigt.
Klik er for kardemomme


Min absolut favorit krydderiblanding Rød dip mix
Den røde Dipmix blanding fra Urterkram. Jeg elsker bare den blanding og bruger den tit og gerne. Ikke til dip, men til at vende rodfrugter eller Hokkaido i, inden ovnbagning. Eller drysse på en lakseside. Alt bliver bedre med den blanding!
Klik for Rød dip mix

Omega3 fish oil fra PurePharma.
Hvis du ridder med på bølgen og træner efter Anna Bogdanovas principper, så har du nok stødt på hendes anbefalinger af Purepharma og blandt andet denne omega3 olie, som er så super vigtig for kroppen. Og så er prisen den laveste jeg har fundet på nettet. (De har også 3-pakken, hvis du kender den)
Klik for Purepharma omega3

Min favorit mascara.
Jeg kan ikke huske hvem der lærte mig om den geniale Mirenesse mascara, men jeg elsker den virkelig.
Den er langtidsholdbar, den løber ALDRIG. Gør dig aldrig sort under øjnene. Kan tåle en cykeltur i regnvejr og giver flotte vipper. Men fjernes med vand! Den ligger sig nærmest som rør uden på dine vipper, og fjernes blot ved at vådte fingrene og lige så nemt trække dem af. Også super til kontaktlinsebrugere, da den forlænger uden fibre. Men læs selv mere.
KLIK for Mirenesse mascara

Jeg køber også altid lige Panodiler, men der er fordi vi løber hurtig tør, når der kun er 10 stk i en pakke og vi er 5 til at bruge af dem. Hader den dumme regel.

(De har også Plantforce protein til dig der træner, men det manglede jeg ikke lige selv, da jeg allerede har 2 slags på lager)


NU sidder jeg allerede og glæder mig til at få min pakke. Den er nemlig bestilt.
Og så skal jeg vidst i gang med madplanen :-)

Hav en dejlig shoppe dag!

PS. Har du ikke en spiralizer? Så kunne du jo også forære dig selv en lille julegave, der gør det nemmere at få spist en masse grøntsager? KLIK for spiralizer




Dette blogindlæg indeholder affiliate-links, hvor jeg linker til nogle af mine favoritprodukter. Hvis du handler gennem disse link, støtter du bloggen - UDEN at det koster dig noget som helst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar