Paleolivet: Madplanen for uge 22

søndag den 24. maj 2015

Madplanen for uge 22


Håber i stadig nyder pinsen. Det er skønt med alle de fridage.
Madplanen er klar!
Som altid kan kulhydraterne erstattes af andre grøntsager for dig der er helt low carb.

Ugens madplan uge 22


Mandag: (low carb dag- der er lidt carbs i mandelbunden)

Jeg har fødselsdag og vi skal ud i den grønne skov. Vi medbringer løg/bacon tærten. Mums

Dertil en lækker salat med nogle friske asparges og jordbær.








Tirsdag:( low carb)
Hverdag igen - det var den pinse.
Vildlakse filet med lynstegt spinat og friske smørstegte asparges, samt en mayo m citron og dild.

Onsdag: ( carb dag. Retten er egentlig low carb)
Dejlige ovnbagte kyllingelår på bund af grønne bønner og tomat.
Da det er en carb dag, laver jeg en bund af pastinakstrimler og løg i stedet for grønne bønner.
Spiser du ris, kan du også servere ris til, for at få kulhydrater.




Torsdag: (carb dag - lav squashpasta for low carb)
Jeg vil eksperimentere med denne her ret (på engelsk) Selleripasta med Puttanesca sauce. Dog er vi også nød til at få puttet lidt protein i retten eller til retten. Det kan være rester af gårsdagens kylling eller nogle lynstegte kyllingefileter.
Desuden skal selleripastaen lige lynsteget eller overhældes med kogende vand, for bedst udnyttelsen af stivelsen.
 (Jeg laver pasta med min spiralizer, det er klart den hurtigste måde, men det kan laves med en tyndskræller)






Fredag: ( low carb)
Det er ikke så tit vi får torsk, men det skal vi have i dag. Vi skal have Torsk i tomat og oliven (oliven kan undlades, hvis det ikke er din kop the, men så skal du tænke lidt fedt ind i retten på anden vis)
Du kan bruge strimlet bladselleri eller fintstrimlet dampet spidskål i stedet for squash






Lørdag: (Carb dag - brugt ovnbagte blomkål eller broccoli for low carb)
Weekend ah!
Halverede bagte søde kartofler drysset med flagesalt. Kryddersmør. Helstegt kalveculotte. Salat efter inspiration og køleskab.
Måske jordbær med mandelfløde til dessert!

Søndag: (Carb dag - lav blomkålsmos eller grønne bønner for low carb)

Jeg vil tilbage til søndagsplanen med at lave mad til 2 dage :-)
Jeg laver et KÆMPE farsbrød - det er dejlig nemt at lave i store mængder. Vi tager udgangspunkt i det Italienske farsbrød. Hertil en rodfrugtemos og en grøn salat





Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene

Vil du se flere madplaner?
Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner. (Denne ligger pt øverst, så scroll ned!)




Skal opskrifterne være hurtigere end dem i madplanen?

Så bliv VIP og med på Paleolivets nyhedsbrevs liste. Jeg lover at du ikke bliver spammet. Jeg skriver normalt allerhøjest en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du en pdf med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart!
KLIK HER - JA TAK jeg vil gerne med på listen

1 kommentar:

  1. Hej Malene. Nu vil jeg prøve at følge dine madplaner (næsten) slavisk i et stykke tid. Jeg har oceaner af kogebøger og har spist paleo siden 2008, men på det seneste har jeg været ramt af en vis metaltræthed. Så er det jo rart at kunne støtte sig til dine madplaner, istedet for at falde af hesten.
    Mvh. Stine/Sigrun

    SvarSlet