Paleolivet: Paleo madplan uge 9

søndag den 22. februar 2015

Paleo madplan uge 9



Jeg tror altså snart det bliver forår- tror i ikke? Bare sig JA!!!! Jeg længes.
Nå, men vi skal jo gennem ugen, så en ny madplan er påkrævet.

Og værsgo! Her er den:

Paleo madplan uge 9


Mandag: (Low carb dag)
Rester fra søndag. Altså ovnstegt kylling. Dertil græsk salat. og rester af grøntsagerne









Tirsdag: (Træner/Carb dag- erstat evt gulerod /ærter med spidskål for lower carb)

En smørstegt (bruger klaret smør) hvid fisk med ingefær stegte gulerødder og ærter.









Onsdag: (Træner/Carb dag- erstat evt pastinak med butternut  og udelad løg/porre for lower carb)


Jordskok-suppe
Efterfulgt af lidt frisk frugt








Torsdag. (Low carb dag)

Grønkålstærte med kødbund
Tærten kan laves med alle mulige slags fyld. Så hvis jeg ikke lige får grønkål bliver det bare porre eller broccoli.

Den kan spises som den er eller med lidt grønt til, fx gulerodssalat eller spidskålssalat.




Torsdag (Low carb dag)
Vi skal have kødboller i en thailandsk eller indisk karry med blomkålsris. Har endnu ikke lavet opskriften








Fredag  (Low carb dag)
Hulefar er ikke hjemme, så det bliver børnevenligt.

Det ku fx være pølse-ris-retten. Måske med en gang huleketchup
(Beklager i kun får foto af ketchuppen, men jeg har stadig ikke fået fotoet pølse-ris-retten. Men den smager altså godt og er nemt at lave!)




Lørdag:

Børnene og jeg er på skitur med drengenes klub og kommer først hjem kl 22.
Jeg laver en madpakke af forskelligt gnavegrønt, kogte æg og Paleo løgtærten.

Jeg tager også bananmuffins med. Og nødder og tørret frugt.
Og måske et par figenstænger.








Søndag  (Træner/Carb dag- erstat rodfrugter med grønne bønner for lower carb)

Der skal laves mad til søndag og mandag. For en max nem mandag som altid!

Okseculotte eller oksefilet med ovnbagte rodfrugter. Rodfrugtedressing.
En salat af rucola, pære og ristede solsikkekerner.






Velbekommen
Hulehilsen Malene

Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner. (Denne ligger pt øverst, så scroll ned!)

Vil du have et par lynhurtige opskrifter?

Vil du være VIP og være med på Paleolivets nyhedsbrevs liste. Jeg lover at du ikke bliver spammet. Jeg skriver normalt allerhøjest en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du også en pdf med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart!
KLIK HER - JA TAK jeg vil gerne med på listen

og BONUS - i morgen mandag! - sender jeg en særlig mail ud, med chancen for at vinde 2 coachingsessioner til en værdi af 800 kr!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar