Paleolivet: Råmarinerede ingefær - en gudeskøn gave til dit køkken

mandag den 12. januar 2015

Råmarinerede ingefær - en gudeskøn gave til dit køkken

Det her - det er virkelig nemt og simpelt. Og det smager VIRKELIG godt.
Og jeg har aldrig lavet det før, men jeg kommer til at lave det igen!

Lad mig starte med et par positive ord. Jeg henter inspiration til mit Paleo køkken mange steder. En af de steder, jeg rigtig godt kan li at hente inspiration er hos Oscar Umahro. Jeg synes virkelig han har lavet nogle fantastiske kogebøger! Og han er en mand efter mit hjerte, han forener sundhed med den yderste velsmag. Han tryller virkelig med krydderier.
Han er ikke Paleo-mand, men mange af retterne er det alligevel eller kan nemt ændres!
2 af de mest slidte kogebøger i mit køkken er "Køkkenrevolution på høje hæle" og "Mere køkkenrevolution".
Jeg har også Køkkenrevolution for hele familien, men der er en del flere korn og mælkeprodukter i, så der skal erstattes lidt mere. Der er dog stadig gode og BØRNEVENLIGE opskrifter!

(Jeg er faktisk SÅ vild med bøgerne, at jeg overvejer at min næste give away, skal være med bogen: Køkkenrevolution for hele familien)

Opskriften her er fra bogen Køkkenrevolution på høje hæle. Bogen indeholder en masse små opskrifter på sager, der kan sætte smag på maden, når du har travlt i køkkenet.
Og jeg kan virkelig anbefale at prøve opskriften!
Jeg smed et par teskeer af de råmarinerede ingefær i en gang svampe/spinat/hvidløg i går. Og vi ÅD!


Råmarinerede ingefær


100 g økologisk ingefær (eller bare så meget du har/orker)
god eddike, fx æblecider

Vask ingefæren og hak den fint i små bitte tern. Lad skallen blive på.
Skær dem i tynde skiver og stabl skiverne ovenpå hinanden.
Skær først på den ene led og så på den anden.
Skold et glas med kogende vand
Hæld al ingefæren i glasset og top med god eddike så det står 1 cm over ingefæren. (Det skal altså mere end lige dække)
Kan holde sige i ugevis i kølskabet! Bare snup lidt med en ren ske.



Brug fx til wokretter, ting du steger på panden, i din smoothie. Alle steder du skal bruge ingefær og prøv også bare et par steder, hvor du normalt ikke ville bruge ingefær!
Det er super nemt og syrligeheden fra eddiken giver lige det ekstra twist!
MUMS!



Hulehilsen Malene









Hvis du føler, du bare MÅ EJE bogen, kan den købes her:
KLIK: Køkkenrevolution for hele familien
Køber du gennem dette link, får du bogen til en god pris og du støtter bloggen uden det koster dig ekstra. Tak for det! :-)




Mælkefri, glutenfri, sukkerfri. Indlægget indeholder affiliatelinks.

1 kommentar:

  1. Så dejlig en opskrift og en god idé.
    Jeg kan også lide ingefær i havegrød :-)

    Maria

    SvarSlet