Paleolivet: Forslag til dig der kulhydrat-timer i forbindelse med træning

fredag den 2. januar 2015

Forslag til dig der kulhydrat-timer i forbindelse med træning

(Dette indlæg erstatter i denne uge- det der plejer at hedde ugens madplan. Du kan stadig bruge det til din madplan)

Efter jeg startede på at træne efter Skyhøj forbrændings principperne, er jeg begyndt at tænke lidt mere på  hvornår jeg spiser kulhydrater.
For lige gyldigt om det er Annas Bogdanovas principper du følger eller du træner på anden vis, så giver det god mening, at få fyldt muskler og krop op med gode sunde kulhydrater efter træning, for at undgå udmattelse og få bygget din krop op.

Princippet er, at du de dage du har trænet, sørger for at spise nogle stivelsesholdige kulhydrater (og lidt af de hurtige som fx dadler eller friskpresset juice af en slags).

Hvis du som mig, har lidt fokus på din vægt, kan de være fint at undgå de stivelsesholdige kulhydrater i større mængder de dage du ikke træner. Jeg træner typisk 4 dage om ugen.
Men når jeg ikke har lagt en plan, hvor trænings-dage og menu er matchet, ender jeg tit med at få byttet rundt på de retter der passer bedst. Så føler jeg mig helt fjollet, når jeg har planlagt en lækker rootza på en ikke træningsdag og en ret med kål på en træningsdag. Det er jo bare lige, at tænke over det.

Og her kommer så dette indlæg ind i billedet. Jeg har nemlig fundet et par forslag til dig (og mig) som er gode på hhv træningsdage og ikke-træningsdage. Der er 4 af hver, så der skulle være nok til at lave din egen fede madplan!


4 Forslag til retter på træningsdage = retter med stivelsesholdige kulhydrater


Forslag #1:
Pizza lavet med en bund af rodfrugter, bidrager med en god mængde af de stivelsesholdige kulhydrater og smager bare ekstremt godt!
Husk at få lidt protein (kød) af en art på toppen.

 KLIK for ROOTZA-opskrift

(Denne kan også spises både morgen og frokost, hvis du skal have dit træningsmåltid tidligere på dagen)




Forslag #2:


Hakkebøf med bløde løg og ovnbagte rodfruger. Lav gerne en lækker mayo-dressing til. KLIK for rodfrugte-opskrift







Forslag #3:

Pandestegte koteletter og rødbedetråde med svampe. Jeg ELSKER bare de rødbedetråde. Ham Umahro at altså bare noget med at sætte krydderier sammen.
KLIK for opskrift på rødbedetråde med saftige svampe





Forslag #4:
Stegt fisk vendt sesamfrø(eller kalkun-snitzel) med ingefær-stegte gulerødder. Hurtigt, nemt og simpelt.
KLIK for opskrift på ingefærstegte gulerødder







Forslag til retter på ikke-træningsdage = retter uden stivelsesholdige og hurtige kulhydrater



Forslag #1:

Stegt kyllingebryst med ristet blomkål med kokos, citron og sennep.

KLIK her for opskrift på ristet blomkål









Forslag #2:
En skøn chili-kål-carne. Fordi bønnerne i denne ret er skiftet ud med kål, bliver den forholdsvis low-carb. Spis den med en god gang guacamole!

KLIK her for opskrift på chili-kål-carne

KLIK her for opskrift på guacamole





Forslag # 3:
Torsk i tomat og oliven. Med squash pasta. At smide fisken i en tomatsovs, er en af mine favoritter. Kan du ikke lide oliven, kan de selvfølgelig undlades, men så skal du måske tænke på at få lidt fedt på anden vis. Fx ved at hælde et skvæt god olivenolie over retten, når den ligger på tallerkenen.
KLIK for at få opskriften på torsk i tomat og oliven





Forslag #4:
De fyldte peberfrugter er meget populære her i familien og kan spises med forskellige former for grønt tilbehør. Nederst i indlægget finder du et par forslag til tilbehør, der alle duer som low carb tilbehør.
KLIK for at få opskriften på fyldte peberfrugter







Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner. (Denne ligger pt øverst, så scroll ned!)
KLIK for at se flere madplaner

Vil du have et par lynhurtige opskrifter?

Vil du være VIP og være med på Paleolivets nyhedsbrevs liste. Jeg lover at du ikke bliver spammet. Jeg skriver normalt allerhøjest en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du også en pdf med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart!
KLIK HER - JA TAK jeg vil gerne med på listen


God træning og godt nyt år alle sammen
Hulehilsen Malene



affiliatelink

Tilbud på kettlebells her- gælder kun i dag

1 kommentar:

  1. mmmmm haps sikke nogle gode opskrifter- sidder lige og laver madplan :)
    Tak for din nytårs hilsen

    SvarSlet