Paleolivet: Paleo madplan uge 48

mandag den 24. november 2014

Paleo madplan uge 48


Ups. Madplanen er en dag forsinket.Det beklager jeg altså. Men dagen i går var vældig fyldt op med rare sager (altså når man lige ser bort fra et raid i Bilka, hvor de havde 30% rabat på lego- skal hilse at sige, jeg ikke var den eneste, der synes det var billigt).

Men julehygge- lav dekorationer - arrangementet i Ganløse var fantastisk. Og nu har jeg en advendtskrans klar INDEN 1. advendt. (Ja, det er altså ikke så tit, det er sket)

Og så havde ingeniørforeningen, da jeg tilbudt mig en tur i biffen for at se den nye "Hugergames". Så hulefar og jeg var i biffen i går. (Orh manner, den var MEGA god. Glæder mig for vildt til afslutningen)

Det var den madplan vi kom fra.

Paleo madplan uge 48



Mandag:


Som altid rester fra søndag: Chili-kål-carne, vi spiste guacemolen i går, så nu laver jeg avoziki, det tager kun et øjeblik
(Er du ikke til avokado, kan jeg anbefale denne som topping: Mælkefri tzatziki)






Tirsdag


Vi skal have den uberlækre laksetærte, som hele familien er meget glade for.







Onsdag


Jeg har bemærket, at øko svinekød er en del på tilbud i disse uger.Så vi skal have svinekoteletter med den skønne krydrede rødkålssalat (som også er perfekt til julemaden!!)






Torsdag


Kylling i tomatsovs - en familieklassiker. Uhm glæder mig!







Fredag
Hulefar og jeg skal ind og se Crazy x-mas cabaret. Glæder mig rigtig meget. Men vi skal spise inden. Jeg tror simpelthen vi går efter at stege et par gode bøffer og en gang grønne bønner på panden. Dertil en aioli af hjemmerørt mayonnaise med hvidløg og måske lidt estragon (så hedder det vidst ikke aioli mere)




Lørdag

Det tager lidt tid, men er mega populært her i huset. Paleo lasagne med hjemmelavede plader og den lækre bechamelsovs her.







Søndag:
Vi skal have gæster og jeg har lovet dem at lave Pulled duck. Dertil selvfølgelig coleslaw. Og de får nok også en gang ovnbagte kartofler eller rodfrugter.


Jeg har allerede købt en fritgående and, der ligger klar i fryseren. (Da jeg alligevel var i Bilka, you know.... hvis du læste indledningen)




Thats it! Enjoy!
Hav en dejlig uge. Hulehilsen Malene
 

Find mange flere Paleo madplaner ved at klikke linket herunder:

Klik her for at se alle Paleolivets madplaner (Når du klikker ligger den nyeste madplan øverst - altså denne - men scroller du ned, finder du alle de andre!)

PS PS PS...
 Har du lyst til at komme på VIP-listen og få nyhedsbreve fra Paleolivet engang i mellem? Du får også en velkomstgave i form af en pdf med 7 nemme hurtige Paleoaftenmåltider!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar