Paleolivet: Paleo pad thai med andebryster

torsdag den 14. august 2014

Paleo pad thai med andebryster

Det her er en opdatering af en opskrift der har været på bloggen længe. Jeg bliver ved med at vende tilbage til retten, fordi den smager så sindsygt godt! Den må frem i lyset! Prøv den og del derefter opskriften med dine venner!

Den stammer oprindeligt herfra:
http://www.health-bent.com/sides/paleo-pad-thai

Her er min opdaterede version med nok til hele familien

Paleo Pad thai

4 små / 3 store andebryster
5 mindre squash eller 2 kæmpe
Rigeligt med andefedt (eller andet fedt, men andefedt er bare mums. Der skal være rigeligt)
2 løg, finthakket
4 fed hvidløg
6 spsk tahin (tilsæt evt. lidt hakkede nødder for ekstra crunsh eller nøddesmør, fx cashew)
3-4 spsk hakket/revet frisk ingefær
2-4 spsk æblecider eddike (anden eddike eller citron kan bruges)
2 spsk fish-sauce
Et godt skvært chili-olie eller chiliflager eller frisk chili
Salt og Peber.
Evt. coconut Aminos (Kan sagtens undlades)
Læg andebryster i et ovnfast fad og drys skindet med salt. Giv dem 20 min i en varm ovn ved 175 oC
Lav squash til din favorit form for pasta. (Brug evt. spiralizer  / mandolinjern eller juliennejern)
Hak løg. Og pres / riv / hak ingefær og hvidløg.
Smelt fedtet (eller brug det fra fadet i ovnen!) og steg løg, hvidløg og ingefær. Tilsæt resten undtaget squash. Rør til alt er mixet. Smag gerne til. Mangler du fx salt eller eddike? Eddiken er faktisk vigtigt, for at få det rette syrlige modspil i retten.
Nu tilsættes squash. Rør rundt til den lige bliver blød. Den afgiver væde når den varmes op, og der vil derfor automatisk komme mere "sovs" end du startede med.
Når det hele er lækkert, smager du lige om der mangler noget.
Skær andebrystet i skiver og fordel det over din Squash pad thai.
Jeg presser altid mine hvidløg. Efter jeg har fået ny hvidløgspresser, synes jeg bare det er SÅ NEMT. De skal ikke engang afskalles! Hvis du vil vide, hvorfor jeg er så begejstret, kan du læse mere om min hvidløgspresser lige her:
Har du lyst til at få nyheder fra Paleolivet og en pdf med 7 hurtige Paleo-retter! Du kan tilmelde dig Paleolivets nyhedsbrev lige her: Ja tak til VIP nyheder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar