Paleolivet: Græsk salat a la paleolivet

tirsdag den 1. juli 2014

Græsk salat a la paleolivet



Jeg ELSKER græsk salat. Med modne tomater, så fulde af smag, at det nærmest eksplodere i munden. Skarpe løg og salte oliven Mums. Fetaen springer jeg over.

Egentlig er en opskrift vel næppe nødvendig, men som tilbehørs inspiration, har jeg alligevel taget den med. Jeg får nemlig de lækreste tomater i min grønsagskasse for tiden og snart også fra drivhuset.
Og måske er du lige så heldig?

Sådan laver jeg min favorit udgave af græsk salat:

Græsk salat a la Paleolivet

tomater, lækre modne
agurk
rødløg
oliven, gerne flere farver og med sten
Frisk oregano
Olivenolie
salt og peber

Skær tomater, agurker og rødløg i skiver og fordel på fadet. Hæld en gavmild mængde god olivenolie over og drys med salt, peber og frisk oregano (eller basilikum).

Hulehilsen Malene

Denne salat blev lavet til frokost. Det tog ikke mange sekunder.
Hvis du også er begejstret for mad der er hurtigt at lave, så meld dig til nyhedsbrevet og få en pdf med 7 hurtige Paleo-retter! Du kan tilmelde dig lige her: Ja tak til nyhedsbrev.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar