Paleolivet: Dagens frokost. Krukke-salat

mandag den 14. oktober 2013

Dagens frokost. Krukke-salat


Dagens frokost er en Krukke-salat. Denne salat blev til ved en "tøm-køleskabet" øvelse. Lidt af hvert grønsager skåret i mindre bidder, og resten af en stegt øko-kotelet i toppen.
Salaten kan både spises rå eller steges let på en pande, hvis du har adgang til en sådan på dit arbejdssted!

Jeg vil forsøge at poste et par frokost ideer det næste stykke tid, som inspiration til hvad du kan spise når maden skal "medbringes". Der findes allerede ideer, hvis du klikker på "madpakke" eller "frokost" etiketterne.

Det blev en vidunderlig frokost. Forskellen på god og kedelig ligger tit i dressingen, ikk!? Her en bøtte med mayo - rørt med tomatpure og hvidløg. mmmums. Det kunne jo også have været guacamole eller paprikapesto

Min krukkesalat



I mit glas ligger:
Dampet broccoli
Rå gulerod
Rå hvidkål
Små cherrytomater
grønkål
Rå porre
Kotelet i tern
Oliven

Jeg har valgt både oliven og dressing for at få fedt nok, til at være mæt i længere tid. Hvis du ikke bruger oliven, skal du nok overveje at tilsætte nødder til din salat.
Grønsagerne skal helst være en blanding af fine og grove. For meget tomat, agurk, peberfrugt mætter bare ikke særlig godt.
******************

Jeg er fortsat i vildrede mht hvor vidt det er usundt, at fylde sin mad i plast, så jeg skifter lidt. Og et genbrugsglas af denne slags er i hvert fald både billigt, nemt og helt sikkert ufarligt. (I hvert fald indtil cyklen vælter og glasset smadrer - det har jeg prøvet en gang - cyklen væltede altså uden mig på! Jeg skulle bare lige ind og hente noget inden jeg drog af).


Vil du have endnu flere frokost ideer, så spiste jeg jo også frokost på arbejdet under min Whole30, så den etikette, kan du også prøve at klikke på! (Eller klik her: Whole30). Du kan også overveje, om Paleolivets madpakkebog er noget for dig - der får du alle ideerne og flere til samlet!

3 kommentarer:

  1. Forskellen på god og kedelig salat ligger helt klart i dressingen!

    Jeg har nogle gode plast bøtter fra Sistema - de er helt uden alt muligt - dem bilder jeg mig ihvertfald ind er ok at bruge :-)
    jeg ved ikke hvad der er værst, at falde af cyklen og slå sig eller miste sin frokost :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. -At miste sin frokost, selvfølgelig.. :D

      Slet
  2. mmm det ser skønt ud- ja jeg har også de der fra sistema men jeg bruger dem kun til ikke fede ting- fede ting ryger i glas eller stål -ja det er helt angstprovokerende at miste sin frokost ;)

    SvarSlet