Paleolivet: Whole30. Dag 23. En uge tilbage

mandag den 16. september 2013

Whole30. Dag 23. En uge tilbage


Dagens frokost - her mandens madpakke.

Dag 23 – Jamen så er der vel kun 1 uge igen. Tiden flyver hurtigere og hurtigere – og ganske som forudsagt af de kloge Whole9 mennesker, bliver man mere og mere motiveret for at holde fast i rutinerne.  Her tænker jeg især omkring opbygning af måltider og antal af måltider. Men også være lidt mindre large med hvad der ryger indenbords af ”næsten –ok” ting.
Vi skal på weekend med nogle venner, et par dage efter afslutningen på de 30 dage. De har nogle MEGET anderledes holdninger til kost end vi har. Mere det klassiske danske. Morgenmad skal helst bestå af hvidt brød med ost og syltetøj. Børnene får havregryn med mælk og toppet med lidt sukker-morgenmadsprodukt, for at få det sjovt og til at glide ned. Så de får spist deres sunde havregryn. Frokost: Rugbrød. Aftensmad. Kød/fisk m masser af kulhydrater og dessert + masser af vin J . Så jeg er begyndt at spekulere over, hvad vi skal spise og hvordan. Vi kommer nok til at hoppe med på den med vinen. Gad vide hvor hårdt det slår?
Morgenmad: Karrystegt spinat med æg. Toppet med paprikapesto (Yes, jeg fik lige lavet en ny portion i går. Da jeg havde frosset nogle ristede peberfrugter ned, var det lynhurtigt) Et lille styk græskar-fritatta med 5 blåbær.
Frokost: Salat og hønsesalat.
Motion: Cykle til arbejde, cykle til kundebesøg, cykle fra arbejde, cykle til frisør og retur. Ja egentlig ikke træning, men jeg fik da rørt mig lidt.
Aftensmad: Taco-style buffet. (Taco-krydret oksekød, salat, tomat, agurk, guacemole, løg, squash, salsa, oliven)
Status dag 23. I dag gik det langt bedre med morgenmaden. Fik mere spinat og æg og en god klat fedt via paprika-pestoen. Jeg fik endda lavet 2 portioner, så min mand fik også serveret sin morgenmad i dag – den heldige rad.
Og jeg kan godt røbe, at min mand også bliver mere og mere begejstret. Han kan mærke han har det godt og han taber sig. (ikke fordi han var overvægtig eller noget, men maven kan jo altid godt tåle at blive lidt mindre, ikk? Smil)
Energien og humøret har været højt.
Eneste øv, er at maven stadig driller. Den er hverken oppustet eller gør ondt, men den holder lidt for meget på sagerne…
Læs om dag 24 her: http://paleolivet.blogspot.dk/2013/09/whole-30-dag-24.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar