Paleolivet: Whole30. Dag 22. En let mandag

søndag den 15. september 2013

Whole30. Dag 22. En let mandag

Godmorgen alle sammen. Det er mandag morgen og jeg er klar til ugen. Bare kom an.


Min græskar ægge sag frisk fra ovn. Spiste dog kun et lille stykke.
 
Morgenmad: Stegt spinat m en kylle-dunse fra i går. 1 lille stykke græskar-ægge-æble-sag  (Græskar fritatta?) (http://www.thefoodieandthefamily.com/2012/07/01/apple-bumpkin-breakfast-bake/
(Linket er i udu, se bunden for opskrift på engelsk!)
 Vurderet ud fra Whole30 retningslinjerne, ville jeg have dømt denne ude, men  det er Whole9 selv, der har henvist til siden med denne opskrift og kommenteret den med, at hvis man blot skal være opmærksom på, den ikke er god, hvis man har store kampe med sukkerdæmonen. Det har vi ikke, så jeg lavede en portion i går, som lidt afveksling til morgenmaden).Ungerne elsker den.
Frokost: Råkost m Laksetærte. 4 vindruer med valnødder.
Før træning. En lille håndfuld cashewnødder. En halv kyllingefrikadelle. Et par stænger rå broccoli stok.
Træning: Var meldt til et crosstrainingshold, men kunne ikke nå det, da manden kom sent hjem. Det eneste jeg ku nå, var Zumba-timen, så den snuppede jeg. Positiv oplevelse. Nej hvor var det sjovt! Det var en instruktør jeg ikke havde prøvet før.
Aftensmad/Efter træning:  Grøn blandet salat, grønne bønner stegt med øko-bacon og lidt ristet rød peber, dampet broccoli og kyllinge deller. + Lidt kogt rødbede for at få lidt ”efter trænings-carbs”.

Status dag 22. Fik for lidt morgenmad i dag nok for lidt fedt– eller blev tricket af det lidt søde i græskar-fritattaen. Jeg havde i hvert fald en mere sulten formiddag end normalt.  Overvejede at spise lidt, men blev optaget af det der arbejde, som jo kan tage ens tid sådan en mandag.
Det lykkedes med aftensmaden i dag. Jeg tog en portion og så tog jeg lidt ekstra salat som nr. 2 portion. Det var rigtig rart, ikke at gå rundt hele aftenen og være FOR mæt. Desuden var aftensmåltidet lavere på fedt, end det oftest er. Det tror jeg er fint nok.
Så jeg kan vidt ligeså godt indstille mig på, at mere frokost og mindre aftensmad er vejen frem for mig. Det er det der fungere. Desværre er det også mere besværligt, da frokost jo er en madpakke, men aftensmad er måltiden, hvor man kan sætte masser af varme og kolde ting frem på bordet.
God dag med god energi.
 
Æble-græskar morgenmads sag
Ingredients
  • 3 apples, chopped
  • 3 bananas
  • 8 eggs
  • 1 cup almond flour
  • 1 can pumpkin (Jeg brugte bagt pureret græskar)
  • 1 can coconut milk
  • ¼ – ½ cup maple syrup, to taste
  • 1 tablespoon vanilla
  • 1 teaspoon cinnamon
  • ¼ teaspoon nutmeg
  • ¼ teaspoon sea salt
  • ½ teaspoon baking soda
  • ¼ cup slivered almonds
  • ¼ cup coconut ribbons

Instructions
  1. Preheat oven to 425 degrees. (Svarer til 220 grader)
  2. Grease a 9 x 13 baking dish with coconut oil.
  3. Spread chopped apples in the baking dish.
  4. Combine bananas, eggs, almond flour, pumpkin, coconut milk, maple syrup, vanilla, cinnamon, nutmeg, salt, and baking soda in the Vitamix, and blend until smooth.
  5. Pour egg mixture over the apples in the baking dish.
  6. Sprinkle slivered almonds and coconut ribbons on top.
  7. Bake for 45 minutes to an hour or until the eggs are set.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar