Paleolivet: Min Whole30 udfordring

fredag den 23. august 2013

Min Whole30 udfordring

Min Whole30-udfordring.
De fleste Paleo-spisere kender sikkert Whole30. (http://whole9life.com/category/whole-30/) Konceptet er forholdsvis simpelt. Spis 3 måltider om dagen – undgå af snacke. Spis ikke mellem måltiderne. Spis kun ”ren” mad, uden nogen form for tilsætningsstoffer. Spis kød/fisk, grønt, frugt og nødder og tilpas med fedtstof. Ingen sukker, Ingen korn, Ingen mælk, ingen alkohol. Og INGEN Paleo-fisceringer af kager og desserter.
I 30 dage. For at opleve effekten og nulstille din krop.

Nuj, jeg har overvejet det længe. Øj, det virker uoverskueligt. Og jeg spiser jo ellers nogenlunde efter Paleoprincipperne til dagligt. Men jeg drikker også vin med vennerne (eller bare manden min) i weekenderne. Og spiser produkter, hvor der kan være lidt tilsætningsstoffer i.

Når jeg er på besøg, spiser jeg så sundt som muligt, men hvis de kun servere rugbrød med pålæg, så spiser jeg lidt af det. Serveres der kartofler til kødet, spiser jeg af dem. (Springer dog altid desserten over. Kan oftest undskyldes med min mælke-intolerance)

Men det værste er, MELLEMMÅLTIDER og sancking. Jeg er ikke glad for at sulte. Så når jeg er sulten skynder jeg mig at finde på noget at spise.
Når jeg sammenligner mig med mine omgivelser, spiser jeg langt sundere og motionere også mere end de fleste. Alligevel har jeg svært ved at tabe mig. Nogen gange har jeg lyst til at løbe op på toppen af en bakke og råbe: ”Det er snyyyyyyyyd”, men Hey, det hjælper jo ikke meget vel.

Jeg har også stadig udfordringer med hård mave. Jeg er typen der kan spise et kilo blommer/vindruer/ærter (hvad som helst der som regel sender andre folk ekstra på toilet) uden den mindste effekt. I aftale med Sabine, har jeg spist magnesia hver aften den sidste måned. Det hjælper. Men springer jeg det over en enkelt aften, springer jeg som regel også næste dags toiletbesøg over. SUK

Måske kan Whole30 gøre noget ved det? Jeg har i hvert fald besluttet at prøve… Som en udfordring til mig selv på mange måder. Og jeg vil bruge min blog som dagbog. Så hvis du er nysgerrig, kan du følge med her de næste par dage.
Jeg vil også skrive en lille status på hver dag. Hvordan var dagen? Hvad oplevede jeg?

Jeg samler alle indlæggene - 1 pr dag og evt egnede opskrifter under etiketten Whole30.
Den finder du her:
Alle indlæg vedr. min Whole 30

Læs om hvordan dag 1 gik, ved at klikke her:
http://www.paleolivet.blogspot.dk/2013/08/whole30-dag-1.html

Læs en anmeldelse af bogen der hører til programmet, ved at klikke her:
Anmeldese af It starts wtih food

1 kommentar: