Paleolivet: Klar parat start

søndag den 3. marts 2013

Klar parat start


Vi spiser rigtig mange grønsager herhjemme og elsker det (Det meste af tiden). Men at involvere mange forskellige grønsager i sin daglige retter tager også tid. Hånden på hjertet, det er da hurtigere at koge ris!

Og nogle dage, har jeg masser af planer for aftensmåltiden og bliver bare overhalet indenom af tiden. Så vi får måske retten som jeg havde tænkt, men uden salaten, som så ligger og bliver ÆLDRE i køleskabet.

Og madspild, det kan jeg heller ikke have.

Derfor har jeg taget ideen om at klargøre grønsager på forhånd til mig. Sådan en søndag eftermiddag, hvor man har lidt mere tid end hverdage, kan jeg sagtens finde en time til at rense og snitte. Denne gang har jeg fx vasket og slynget salaten (Afhængig af type, kan den holde sig længere eller kortere i en plastikpose efterfølgende). Renset champignonerne. Skåret broccoli og blomlål i buketter.
Klargjort grønne bønner (Jeg ved ikke hvorfor, men jeg hader det og springer det derfor over, hver gang jeg har travlt. Men vores flinke grønsagsmand bliver ved med at putte nye forsyninger i kassen, så de skal jo bruges)

Det kun også være kål der blev fintsnittet. Rødbeder der blev skrubbet og skåret enderne af. Porre der blev vasket og snittet. Rosenkål der blev klargjort.
Osv osv.

Imens - ja så hørte jeg da lidt videre på min spændende lydbog, men god musik kan selvfølgelig også bruges.

Hvis du har det, det mindste ligesom mig, vil du bare ELSKE dig selv, når du skal igang med maden. Det går jo pludselig som en leg.
PRØV DET - PRØV DET!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar