Paleolivet: Torsk i tomat og oliven

torsdag den 31. januar 2013

Torsk i tomat og oliven

MMMmm mums, dejlig fiskeret vi fik i dag. Jeg købte frisk torsk i vores Superbrugs og skulle lave det om til hurtig og børnevenlig aftensmad.

Her er min opskrift der rakte rigeligt til os fem:
700 g torskefilet
1 stort løg
1 rød peberfrugt
1 ds flåede tomater
2 tsk paprika
1 tsk spidskommen
2 store fed hvidløg
grønne oliven, tror måske jeg brugte 20

2 sqaush til squashpasta

Løget skrælles, halveres og skæres i skiver. Peberfrugten i små tern. Steges i fedtstof. Tilsæt flåede tomater og paprika og spidskommen og salt og hvidløg. Lad det simre 10 min. Skær din torskefilet i et par stykker og dump den i gryden. Den skal lige simre med i sovsen ca 8 min.

I mens kan du forvandle dine sqaush til pasta, ved at strimle dem med det bedst egnede værktøj (juliennejern,spiralizer, mandolinfætter eller hvad du nu har).

Jamen så er der bare tilbage at tjekke fisken, dumpe oliven i gryden så de lige blive varme og smække det hele på bordet. Velbekommen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar