Paleolivet: Kød fra dyr på græs

lørdag den 26. januar 2013

Kød fra dyr på græs

De fleste af os der har forsøgt os med at leve Paleo-style et stykke tid, vi ved det godt. Dyr skal spise græs og ikke korn og kraftfoder, som der det de fleste dyr overvejende bliver opdrættet på i dag.
De skal spise naturligt, fordi det giver en anden og meget bedre og sundere fedtsyre sammensætning, som din krop elsker i stedet for at hade.

BUT HOW???? Hjælp- hvordan skaffer jeg lige det?

Bor du på Sjælland, kunne det fx være fra Buresødal.
I det nyhedsbrev jeg fik med mine grønsager i denne uge står:
"Salg af klimavenligt kalvekød: Alle vores dyr dores kun med græs og hø. - Ingen fodring med korn eller kraftfoder. Dette giver optimal dyrevelfærd, perfekt kødkvalitet, samt mindre klimabelastning. Vores dyr vokser lidt langsommere når de fodres med græs og hø......Vi har kalv i uge 10,13, 15 og 18"

De har også andre slags kød til salg med jævne mellemrum, hvis du har mod på selv at hente ved buresø og fylde fryseren, på de tidspunkter de fastsætter. Jeg har fundet et link så du kan læse mere her:

http://www.buresodal.dk/kundeinfo/salg-af-koed-fra-buresoedal

Og helt ærlig 90 kr/kg - det er da ikke afskrækkende vel?
Der er rigtig smukt oppe ved Buresø og du kan få dig en lille snak med bonden, når du afhenter.

Husk at få benene/knoglerne med for optimal helse. Læs evt lidt om, hvordan du får mest muligt ud af dem, i dette indlæg fra Henriette:
http://fede-tider.blogspot.dk/2011/08/spis-hele-dyret-og-spis-varieret.html

1 kommentar:

  1. Det er faktisk en ret fin pris synes jeg :) Tak for linklove

    SvarSlet