Paleolivet: Paleo juleguf

mandag den 17. december 2012

Paleo juleguf


Åh, nogen, bind mine hænder.... på ryggen af mig, inden jeg voldæder dem alle sammen!

Jeg har testet Janes hindbærmarcipan med chokoladeovertræk (i daddeludgaven) til julekonfekt og det smager sindsygt godt. Der er kun sunde og naturlige ting i og de er overtrukket med 85% mørk chokolade.

Du finder hendes opskrift lige her:
Klik for at se Janes opskrift på Hindbær-marcipan 

Det er ret nemt at lave. Det der tager længst tid er at overtrække kuglerne.

Jeg har to ting at bemærke om opskriften:
1) Den er klart for lille. :-) En familie på 5 har ikke konfekt til ret længe.
2) Jeg havde meget smeltet chokolade til overs  (Jeg fandt et par ristede nødder og nogle kokosflager og hældte den smeltede chokolade over til at størkne, så det var ikke noget stor tab)





**********************


Find flere forslag til juleguf her: MERE JULEGUF


**********************

1 kommentar:

  1. mmmmmm man har altid chokolade til overs- da man ikke kan overtrække eller støbe med få små mængder af gange.
    Jeg hælder overskydendechokolade op i silikoneforme-og vupti så har man nemt chokolade til de næste host.... måneder....
    Du skulle ha set min mor i gaår da jeg begyndte at temperere 1 kg mørk chokolade :O

    SvarSlet