Paleolivet: Nem aftensmad (eller frokost)

onsdag den 26. december 2012

Nem aftensmad (eller frokost)


En favorit herhjemme når det skal gå stærkt, og det skal det jo engang i mellem. Er kyllingefilet og stegte grønsager. Egentlig så simpelt og alligevel kan det være svært at komme i tanke om... Jeg finder i hvert fald stadig til tider mig selv grublende over hvordan jeg skal klare mig uden om pasta/ris/brød/kartofler endnu en dag. Og så er denne ret en life-saver.

Den består af 2 dele:
Stegte kyllingerfileter
Stegte grønsager.
Brug 2 pander, den største til grønsagerne ikk!

Kyllingefilleter må gerne få lidt smag og ballade. Mine har fået salt, peber, paprika, røget paprika, løgpulver (tørret løg) og hvidløg i denne omgang og så bare stegt på panden et par minutter.

Grønsagerne, ja det kan være hvad som helst fra skab og fryser. Denne dag var det løg, savoykål, rød peberfrugt, champignon og fra fryser ærter og sukkerærter (Hvis du har det svært med de 2 sidste, så læs evt de indlæg jeg henviser til i dette indlæg eller vælg andre ting, fx strimlet gulerod, squash, grøn peberfrugt osv). Der skal være rigeligt - mere end du tror i kan spise ;-)

Grønsagerne strimles og steges på panden og krydres igen med gode krydderier. Soya er jo IKKE paleo, men i stedet kan du bruge Kokos aminos, da soya smagen passer godt til kylling og grønsager (du kan også vælge, at anse mængden for så lille, at det gå an med alm glutenfri soya, det kunne jeg godt finde på).  Ellers giv dem nogle af de samme krydderier som kyllingen eller prøv med mørk sesamolie. Når de er færdige giver du dem et par skefulde koldpresset olivenolie (så får du noget sundt fedt, fedtet hjælper desuden med at optage vitaminerne i nogle af grønsagerne og maden mætter og smager bedre)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar