Paleolivet: Jordskokker stegt med chorizo

torsdag den 31. maj 2012

Jordskokker stegt med chorizo

Her den anden dag, lavede vi lam på grillen og jeg skulle finde på noget tibehør. Kiggede desperat ind i køleskabet og der lå nogle dejlige jordskokker og puttede. Heraf kom den simple ret du bare MÅ prøve. Det er SÅ godt. Nam nam - var helt ked af at skulle dele med resten af familien - men de ville også alle ha.


Opskriften er

Stegte jordskokker med chorizo


½-1 kg jordskokker efter sult og behov
5-10 cm god fast chorizopølse. (Hvis du ikke kan finde en chorizo, der går an for dit Paleoliv, så vælg en øko-spegedreng med smag i stedet)

Skær pølse i små bitte tern.
Skræl jordskokker og skær i tynde skiver.
Smid pølse på panden til fedtet er begyndt at smelte lidt
Smid jordskokker på og steg til det hele er lækkert (5-15 min efter mængde og pande str)
FÆRDIG.

Du kan bruge det som tilbehør til andre retter, til hovedret med grønsalat ved siden af eller blande dig en dejlig salat, som jeg har gjort på det øverste billede - fordi jeg bare måtte have retten igen og derfor lavede en ny portion til frokost dagen efter.
Jeg har blandet den med div godt fra køleskabet. Det var fx broccoli, rapsolie, grønne oliven, røde peber, lidt rå gulerod og sådan...

Her er et par andre forslag til tilbehør:
Risted blomkål
Risted blomkål med sennep og citron
Ristedet salvieblade - som små chips
Råstegte pastinakker
Kål med spidskommen
Svampestuvning med ramsløg
Vi ses jo nok!
Har du lyst til at blive VIP og få nyhedsbreve fra Paleolivet? Så meld dig her:
Klik her:  Lad mig blive VIP. Tilmeld mig nyhedsbrev

Hulehilsen Malene

Ingen kommentarer:

Send en kommentar