Paleolivet: Vildtkølle med grønkål.

torsdag den 16. februar 2012

Vildtkølle med grønkål.

Nam nam - det kan man vidst kalde ægte stenalderkost. Min bror +kone havde lånte noget fryserplads til deres vildt kød. Da de endelig hentede det, synes de vi skulle have lidt betaling, så de efterlod en kølle-knogle-sag. Jeg ved ikke helt, hvad det var for en del af dyret, men den var forholdvis lang og 3-delt. Der var lige kød nok til os 5.



Ja, jeg kunne ikke vente med at spise. Havde virkelig ikke tid til at tage billeder.. og ønsker mig stadig et nyt kamera!


Nu er jeg jo ikke et ægte stenladermenneske, men sætter stor pris på den moderne teknologi. Min køle blev derfor heller ikke stegt over sagte ild, men i en stegepose. Og det fungerede VIRKELIG godt. Min store skræk var nemlig, at ende med at vores fine "skat" skulle blive til noget tørt og kedeligt.
Jeg proppede kølle med hvidløg og krydderier og lidt rodfrugter i en stegepose (man kan købe dem i Brugsen). Gav den ca 4 timer ved 120 grader eller deromkring. Ud kom den mest saftige lækre kølle.
Blev serveret med god grønkålssalat, tilsat lidt frugt og en dressing med lidt honning. Der må jo gerne være lidt sødt til vildt. Og en svampesovs. Hvis jeg kunne tåle mælk, havde den været lavet på fløde. Det kan vi ikke, så den er lavet på soyafløde, hvilket ikke er spor Paleo, men jeg savner alternativer!!??

Hvordan går det ellers? Får ikke løbet - kan ikke tage mig sammen i al den sne. Får trænet (styrke/puls) 2 gange om ugen og det er vidst lige til at vedligeholde, men giver ikke meget udvikling. Jeg har stadig ikke lært at holde igen med nødderne og inhalerede alt for mange. Jeg tror det er derfor, jeg ikke har flyttet mig vægtmæssigt længe.
I morgen skal vi i øvrigt en tur i legoworld, så der må jeg springe træningen over. Men så får man sig vel en "lille" gå tur i stedet ;-)
Jeg vil af med de 2 sidste kilo, har jeg sat mig som mål. Jeg vil .. jeg vil.... .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar