Paleolivet: Dagens aftensmad - Kyllingefrikadeller med kokosgrøntsager

torsdag den 9. februar 2012

Dagens aftensmad - Kyllingefrikadeller med kokosgrøntsager



Min søde dejlige kollega Liv sagde på et tidspunkt om alle opskrifterne på Paleo-mad: Det ser så brunt ud alt sammen - frygtelig kedeligt. Og helt ærlig, det tænkte jeg lidt på, da jeg så mit foto af dagens aftensmad. Men i dette tilfælde handler det vidst ligeså meget om et sølle kamera.

God var det i hvert fald og helt igennem Paleo, så jeg vil lige dele opskriften med verden derude.
 

Kyllingedeller og grønsager i kokos

Deller:
1 pk hakket kylling
1 løg
2 æg
salt, peber og
hvidløg (læs om min vilde hvidløgspresser her)

Hak løget. Hæld alle ingredienser i en skål og rør sammen.
Form frikadeller og steg i fedtstof på panden til de er gennemstegte.

Grøntsager i kokos:
Ca 1 kg grønsager, jeg brugte:
3 porer
1 brocolli
1 skozonerrod
½ gul peberfrugt
5 champignon
(Bare brug hvad du nu lige har af grøntsager)

1 dåse kokosmælk (eller lav selv, se her hvordan)
2 spsk revet frisk ingefær
2-3 fed revet (eller presset) hvidløg
Saft fra ½ citron
chili
Salt, coconut Aminos (eller tamari eller fish sauce)

Varm panden rigtig godt op, steg hvidløg og ingefær i kokosfedt. Tilsæt resten af grønsagerne og svits et par minutter. Tilsæt salt og kokosmæk. Kog et par minutter mere, til grønsagerne er lige som du kan li dem.
Smag til med coconut Aminos eller lidt fish sauce (eller tamari med det er ikke Paleo) og chili (jeg brugte chili-olie)

 

1 kommentar: