Paleolivet: FRA HULEKVINDENS DAGBOG 11. Mere bodyage test

fredag den 30. september 2011

FRA HULEKVINDENS DAGBOG 11. Mere bodyage test


16/9.
Hurra for pæreformen. Helt ærlig, så har jeg ikke altid været begejstret for mine brede hofter og især ikke den bule der har siddet der og ”pyntet” siden jeg som teenager begyndte at udvikle former.  Men i dag, vil jeg alligevel fejre det, med offentliggørelsen, af endnu et lille udsnit af min body-age test:
BodyAge
Dit livmål er i øjeblikket: 75 cm. Livmålet for en kvinde på din alder er i gennemsnit: 83,7
cm. Det betyder, at du placerer bedre end gennemsnittet i et omfang, der sænker din samlede
BodyAge med: -0,44 år.”
 Når jeg læser det, bliver jeg nu alligevel glad for, at jeg ikke er 83,7. Det lyder ikke som noget der ville klæ mig!
Vil du også tjekke dit mål? Så husk at måle ved navlen. Træk vejret en gang og forsøg at holde maven neutral (du skal altså ikke stå og suge den ind eller puste den ud).


2 kommentarer:

  1. Tillykke :) og det er godt nok flot - jeg er 166 høj og hvis jeg når ned på 80 så er jeg lykkelig;) men jeg har så også den der lidt lige op facon som er røv irriterende :( hverken æble eller pære.

    Jeg vil dog bemærke at der er forskere som har påpeget at det der med faste mål ikke var helt optimalt.
    Normalt siger man helst 80 cm for kvinder -ikke over 88 cm.
    De kom frem til et max på halvdelen af ens højde var en bedre målestok.
    så hvis man er 168 = max 84 cm
    hvis man var 160 max 80 cm etc etc...

    SvarSlet
  2. Henriette. Det tænkte jeg også - altså det med højden, måtte da have betydning. Har en kollega der er en del højere end mig og hun var kommet over målet og havde derfor fået lagt til sin alder. Når man ser på hende, ser hun ellers pænere ud, end jeg ville gøre, hvis jeg lå på 83.

    PS. Jeg føler også virkelig det livmål er "takken" for al den træning jeg har lavet, for det har virkelig været meget værre....

    SvarSlet